Fast forward...

Zoals beloofd in vorige blog, volgt een selectie van de gemaakte stukjes. Het ene al wat beter dan het andere, maar alle begin is moeilijk en al doende leert men naar het schijnt :-).

Het is begonnen met de jumpsuit van kiind, volgens velen een makkelijk stuk voor beginners. Ik vond een leuk stofje bij stoffen van Leuven en ging aan de slag.
Over mijn eerste creatie heb ik niet veel lof. Volgens mij ben ik in mijn haast een afgewerkt stuk te zien - geduld is niet mijn sterkste kant, soms eens vergeten mijn draad vast te leggen. Hoe lang dit kledingstuk zal overleven, is nog maar de vraag. Ik wou natuurlijk ook onmiddellijk een extraatje toevoegen en heb er een kangoeroezak opgenaaid. Zomaar, zonder eerst eens op te zoeken hoe het moet, want zo ben ik ook wel. Het zit in mijn hoofd, en ik denk dat het er dan zo zal uitkomen :-). Die kangoeroezak is dus wel een beetje mislukt, zo ook het stikken op een rechte lijn.


De 2e jumpsuit ziet er al 'echter' uit, moet ook wel, het is een cadeautje, dus ik hoop dat de kleine man en zijn mama er tevreden mee zijn. Het robotstofje vond ik bij Pindanutjes.


Voor diezelfde kleine man, vond ik in een groep op Facebook ook een gratis patroon voor een stoere broek. Het riddertafereel dat ik had meegebracht van het stoffencircus was ideaal voor dit projectje.

Verder waagde ik me ook aan het tricot kleedje van de Droomfabriek (met een stofje van stoffen Van Leuven en eentje van het stoffenspektakel),


 
haalde ik in de bib de Knippie okt-nov 2015 en maakte een overslagjurkje (stofje stoffencircus),
 
 

en stak ik een turnzak ineen voor de paardengekke tienerdochter (paarden stoffen Van Leuven). Daarvoor had ik via google een patroon gevonden, dat ik toch wel groot vond uitvallen. Een heel stuk afgehaald dus - eigenwijs, ben ik ook wel een beetje - om tot de constatatie te komen dat haar sportschoenen geen plaats meer hadden. Gelukkig had ik in mijn rommeldoos nog een oud stuk grijze jeans liggen waar ik een boord kom mee maken. De dochter was alleszins tevreden. En ik leerde dat afmetingen er niet voor niets staan...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn eigen kleine wilde zwaan

De veelzijdige ISA

BLOGTOUR bobbieshort