Een jurk voor Pasen, recht vs zwierig

"Mama, altijd als jij een kleedje maakt voor zus, is het met een rimpelrok. Maak eens gewoon een rechte jurk." Dit heb ik toch al een paar keer moeten horen van dochter nr 2. En dus besloot ik haar wens te vervullen. Ik zou voor onze peuter (wauw, ik zeg geen 'baby' meer! Waarschijnlijk omdat dochterlief eindelijk haar eerste stapjes heeft gezet 😍) een recht jurk maken voor Pasen.

Eerst in een testkleedje, omdat ik toch niet overtuigd was van het idee. Ik had nog stof over van een kleedje die ik maakte toen ze klein was. Een donderblauwe stof met roodkapjes, een stofje om verliefd op te worden, althans dat was ik toch op dit jurkje.

Als patroon baseerde ik me op dit jurkje. Omdat simpel ook mooi kan zijn, maar simpel blijft, maakte ik ruffeltjes aan de schouders. Die knipte ik uit met de vrije hand en rimpelde ze tot de gewenste lengte. De lange mouwen kortte ik in omdat ik hoopte op goed weer.



Het eindresultaat was niet wat ik ervan verwacht had. Ik hou duidelijk meer van zwierige rokjes, dus sloeg ik de raad van dochter 2 in de wind en deed weer mijn eigen zin voor de echte paasjurk (ben ik voor gekend: mama als je ons laat kiezen, neem jij steeds het andere...tja ☺). 

Ik hield het bovenstuk aan, vergat de ruffles in mijn haast (ik en deadlines, remember?). Achteraf bekeken hadden die ook niet gehoeven, het zou misschien té geweest zijn. Aangezien ik bij het maken van het kleed al zeker wist dat de zon niet ging schijnen, hield ik de lange mouwen, maar met mijn favoriete brede boord. Ik nam een strook stof, dubbel aan het bovenlijf, en rimpelde erop los. Dit was helemaal zoals ik wou dat het er ging uitzien!









Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn eigen kleine wilde zwaan

De veelzijdige ISA

BLOGTOUR bobbieshort