Doorgaan naar hoofdcontent

Mare tot de derde

Wat een leuk begin van het nieuwe jaar in blogland! Spoetniksels bood ons een gratis patroon aan, de Mare sweater.

Ondertussen zijn er al een paar varianten van onder mijn machine gerold. Want dit patroon is echt wel veelzijdig.

Dochterlief draagt 's nachts de Mare sweater gecombineerd met deze legging als pyjama in een lieflijk zachtroze tricot met walvisjes.


Op mijn modelletje geeft dit volgend resultaat (ik zal blij zijn als ze écht kan poseren...of misschien niet, 't gaat zo al snel genoeg 😊).


Overdag heeft ze een variant in een ietwat dikker tricot met dandelions. Het stofje vond ik bij Pieke Wieke.


En ook het Mare jurkje mocht niet ontbreken in haar collectie. De stof met cactusjes van bij Stoffen Van Leuven deed me denken aan een zalige tijd in Lanzarotte, de eerste reis met het Lief.


En waarschijnlijk zal dit de laatste Mare geweest zijn aangezien ze stilletjesaan naar een maatje 92 gaat. Dit patroontje zit echt snel in elkaar. Ik hou ervan hoe de hals mooi kan aansluiten door de drukknoopjes. Een aanrader!

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Het Hazel kleuterboekentasje

Vroeger... (hoe oud word ik wel niet, als ik mijn verhalen begin met hoe het vroeger was), toen ik een jonge mama was, werd er niet gesproken over aanschuiven, kamperen, wachtrijen of wachtlijsten voor de inschrijving van je kinderen in je favoriete school. Nu is dit blijkbaar helemaal anders. Ik sloeg lichtjes in paniek toen ik van verschillende mensen hoorde dat dochterlief van anderhalf al moest ingeschreven geweest zijn. Gelukkig werd ik gerustgesteld toen ik belde naar mijn favoriete kleuterschool. Er waren nog verschillende plaatsen en inschrijven kon in juni.

Dit als ezelsbruggetje naar mijn nieuwe topic, de kleuterboekentas!

Toen ik op facebook dit evenement voorbij zag komen, dacht ik, als ik haar al moet inschrijven, kan ik evengoed ook al een boekentasje klaar hebben 😊.
Ik voegde de daad bij het woord en schreef me in. Het werd een ontspannende en leuke dag met een fijn resultaat. Els helpt je waar nodig, staat je bij met tips en eigen ervaring en laat je vrij op de gepast…

Lena Lena, ik zie je graag... (geïnspireerd door De Kreuners)

De Lenadress! Een gratis patroontje dat snel in elkaar zit. Ik versta niet dat ik er niet eerder over blogde. Ik heb er namelijk al 3 gemaakt.

Toen ik eind januari op de blog van Sofie een voorsmaakje zag van de Lena dress was ik direct verkocht. Ik wachtte vol ongeduld.

De dag dat het patroon uitkwam, lag het 's avonds al geprint en geknipt klaar.

Bij mijn eerste versie gebruikte ik paspelband in het ruggedeelte om het wit/zwarte stofje wat te breken. In al mijn enthousiasme maakte ik de plooi wel averechts. Dat zag ik pas bij het nemen van de foto's.


Er moest dus nog een versie volgen met de juiste plooi. Daarvoor zocht ik in mijn stash een legerprintje uit. Stoer en meisjesachtig. Het zakje heb ik er ondertussen terug afgehaald, dat vond ik toch niet zo geslaagd.

Als 3e jurk had ik eentje met lange mouwen en een flamingo-applicatie in gedachten. En als het in mijn gedachten zit, wil ik snel het resultaat zien. Met als gevolg...de plooi weer averechts. De streepjesstof die i…

BLOGTOUR bobbieshort

Of er iemand haar nieuw patroon wou testen vroeg Iris (Oekeboeleke) zich af. "Jaaaaa!" dacht ik. Ik had al eerder een (gratis!) patroon van Iris getest, de leuke Lucyjurk. En dit zou het perfecte begin zijn van een nieuwe naaiperiode. Ik heb omwille van een operatie even de pauzeknop moeten induwen en terug op gang komen bleek niet zo makkelijk. Nu had ik een deadline - remember? Me & deadlines? Perfect!

Foto's van de Bobbieshort had ik al voorbij zien komen op de sociale media. Een hele leuke short met 3 verschillende beenopties, al dan niet aan te vullen met ruffles aan de zakken.

Ik maakte de eerste proefversie in een 'confettikatoentje', hopend op nog een dagje goed weer... ijdele hoop waarschijnlijk. Al waren de weergoden ons wel goed gezind en gaven ze ons nog zon tussen de regenbuien door voor wat foto's.
Ik gebruikte de versie met de gerimpelde pijpjes en voegde ruffles toe aan de zakken. De pasvorm is perfect!






De 2e short werd er eentje in een fi…