De eerste herfstoutfit

Er komt een nieuwe collectie uit van see you at six! Instant dubbel gevoel :-).
JAAA! Er zitten weer pareltjes bij!
OH NEE! Ik moet nog een deel van de vorige collectie verwerken!

Dus deed ik dat gauw. Om zonder schuldgevoel een nieuwe lading te kunnen kopen (weet je wel, de stem van Het Lief: ga je wéér stof kopen? ;-))

Met de superzachte tule maakte ik vroeger reeds een rokje. Ik vond het echter niet geslaagd en het kwam op de ufo (unfinished object) stapel terecht.  Ik herwerkte het nu zodat het meer rimpelde. Als onderrok gebruikte ik een koperkleurig katoentje uit de stapel. Die stapel komt toch echt van pas hoor!

Van de grill french terry (die trouwens ook superzacht is! Van volgende collectie koop ik zeker ook iets voor mezelf - ik ben stiekem al verliefd op de mapleseeds) maakte ik een fons&sien shirt. Voor de afwerking gebruikte ik koperkleurige boordstof om te matchen met de onderrok en het lijntje in de elastiek. En om het geheel volledig af te werken verwerkte ik in de mouwen een restje van de tule.

Toen we grote zus gingen afhalen van de dansles was er nog wat tijd om in het nabijgelegen bos wat foto's te nemen. 

Mijn elfje in het herfstbos.











Patroon rok: gevoerde rimpelrok
Patroon sweater: fons&sien, wenSJe

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn eigen kleine wilde zwaan

De veelzijdige ISA

Mijn eerste patroontest