Goed voornemen 1, check!

Een tijdje geleden kocht ik bij Sweej-ke een aantal katoentjes met vogels. Ik gebruikte er hier al eentje van en nu was het tijd voor nummer 2.

In mijn hoofd wist ik volledig hoe het kleedje er moest gaan uitzien. Maar aangezien ik (nog?) niet kan patroontekenen, was de uitwerking ervan wel wat moeilijker.

De criteria waren: - lange mouwen met rekkertjes aan de polsen
                              - bovenstukje met rits achteraan
                              - rimpelrokje
                              - voering bovenaan

Ik haalde uiteindelijk mijn inspiratie bij 2 patronen, de Gracejurk en de Lucydress.
Van de Gracejurk gebruikte ik de beschrijving van de voering en de rimpelrok.
Van de Lucydress sloot ik voorpand en knipte het achterpand open, werkte ik met een rits ipv knopen, liet ik de kraag vallen en gebruikte ik het patroon van de lange mouwen.

Er kwam toch wel wat denkwerk bij kijken maar ik ben blij met het resultaat!
En dankzij deze tutorial werd ook het inzetten van de rits iets makkelijker, één van de goede voornemens die ik hier maakte mag ik afvinken.



Mijn kleine ster kan ondertussen ook al veel beter stilzitten voor de camera, maar enkel als ik haar beloof dat zij daarna foto's mag nemen. Lang leve het digitale tijdperk of we zaten met rolletjes vol foto's van schoenen en vloeren ;-).








Pascale

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn eigen kleine wilde zwaan

De veelzijdige ISA

Mijn eerste patroontest